tisdag 17 maj 2011

Barnen tar ordet!

Krig. Jag tror att världen skulle bli bättre om ingen skulle kriga. T.ex i Irak krigar dom jättemycket, och jag kom till Sverige för att det var krig i mitt land Irak. Jag vill och hoppas att alla länderna som krigar ska sluta kriga. När jag var i Irak så var det många kyrkor som bombades och en av dom bombades framför mig och jag såg hur den bombades. Det var jätteläskigt. Det är inte krig bara i Irak men det är på många andra länder också. Jag som har berättat heter Senan och är 13 år.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Senan!
Vad läskigt det låter. Jag har aldrig levt där det är krig så jag vet nog inte riktigt hur det är.Tack för att du berättade!
Jag tycker det är jättebra att du är i Sverige nu för här är tryggt och här finns inte några krig. Kramar!
/Helen

Henricks tankegångar sa...

Jag håller med dig Senan, vi borde inte ha krig i världen. Det är bra att du är här och kan berätta om det för andra. På så sätt kan vi förändra mot det bättre. / Henrick

Lina sa...

Hej Senan,
Tack för att jag fått läsa vad du skrivit. Ingen ska behöva se det läskiga du sett! Viktigt och bra att du berättar om det. Fortsätt!
/Lina

Sara Starkström sa...

Det låter väldigt otäckt. Tänk att någon som är så ung som du Senan, varit med om det... Jag förstår inte att det ska behöva finnas krig, och vi måste göra allt för att förhindra krig! Det är viktigt att berätta om det, så fortsätt skriv!

Proforma - Irene sa...

Hej Senan! Inga barn, inte vuxna heller ska behöva uppleva det du gjort och jag har svårt att föreställa mig hur det är! Jag håller absolut med dig om att världen hade sett mycket bättre ut utan krig. Tack för att du delar med dig!
Irene.

Tant Johanna sa...

Vilken bra text Senan!
Jag håller verkligen med dig - världen skulle bli mycket bättre om ingen skulle kriga.
// Johanna

Anonym sa...

Hej Senan!
Jag håller verkligen med dig att krig är fel och korkat. Det hjälper ingen, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Det enda lilla, lilla positiva är faktiskt att du har kommit hit till Sverige och att vi alla får lära känna dig. Välkommen!

Designbird sa...

Vad starkt av dig att vilja berätta om de hemskheter du varit med om. Låt oss hjälpas åt att göra världen en bättre plats att leva på! /Cilla