tisdag 4 januari 2011

STF

Min kompis Jenny jobbar på STF, Svenska Turistföreningen, hon har visat mig Sverige på ett nytt sätt. Jag har rest runt med henne och våra familjer på några av de vackraste platser jag sett. STF är en ideell medlemsorganisation som grundades 1885 och driver fantastiska vandrarhem, stugor och har upplevelsepaket runt om i Sverige och deras enda målsättning är att få oss att upptäcka Sverige..på riktigt. "Vid sidan av vägen, lite högre upp på fjället, längre ut i skärgården och djupare in i skogen"..till nästan självkostnadspris, det är så 2011!
If you are planning a trip to Sweden this is good news. My friend Jenny is working at STF, the Swedish Tourist Association. She has showed me Sweden in a new way, I have traveled with her and our families to some of the most beautiful places I've seen. STF is a non-profit membership organization founded in 1885 that runs great hostels, cabins and adventure packages all over Sweden and their only goal is to get us to discover Sweden .. for real. Off the road, a little higher up the mountain, further out in the archipelago and deeper into the forest .. almost costprice, that is so 2011!
Foto: Fredrik Wallner.

1 kommentar:

Fröken Kråknäs sa...

Jag kan bara hålla med dig om det förträffliga med STF. Man får alltid syn på något nytt när man väljer deras boende. Kom till vandrarhemmet i Brattfors och vandra längs Lungälven eller ute på Brattforsheden. Det är enkla naturupplevelser. Må väl!