måndag 6 september 2010

Oscar Properties


Alla som känner mig har fått höra hur jag vevar på om att många av de gamla fina husen i Stockholm, på riddarholmen, lanstingshuset, rådhuset etc som borde göras om till bostäder. Därför blev jag extra glad när jag gick in på Oscar Properties hemsida och såg att de faktiskt gör nästan precis det..inte Rådhuset kanske men de köper systematiskt upp gamla fabriker, posthus, gasklockor etc och anlitar duktiga arkitekter att rita om dessa till lite annorlunda boenden. Bilderna är från den gamla skolan på Söder som Love Arbén ritade om åt dem för ett par år sen. Heja!

People who know me have heard my cranks about that many of the fine old houses in Stockholm, Riddarholmen, lance courthouse, etc should be turned into housing. Therefore, I was extra pleased when I walked in to Oscar Properties website and saw that they actually doing almost exactly that, not really Town Hall..but they are buying up old factories, post offices, gas holders, etc, and employ talented architects to draw on these for a bit different homes. The pictures are from an old school on Södermalm that Love Arbén did for them for a few years ago. Go Oscars!

2 kommentarer:

minevennershjem sa...

Fantastisk idé og presis etter min smak...men nok ikke etter min lommebok desverre...

purple area sa...

Riktigt snyggt och vilken takrymd. Härligt!!