måndag 27 september 2010

Ikea



Ikea gör det mesta rätt just nu, tar tillbaka gamla saknade klassiker i sortimentet, bakboken med Carl Kleiner och den här..textilboken. Jag fick se den när den kom direkt från tryck här om veckan och nu har jag tjatat till mig bilder från Ikeas pressavdelning. Bland många andra har duktiga Nanna Lagerman och Hans Blomquist varit med och gjort den här galet fina och inspirerande boken "Älska textil". Foto Marcus Lawett.

Ikea is doing everything right just now, take back old classics lacked in range, bakboken with Carl Kleiner and this book about textiles. I saw it when it came directly from the press the other week and now I have been nagging Ikea's Press office to send me some photos. Talented, Nanna Lagerman and Hans Blomquist among others made this crazy beautiful and inspiring book "Älska textil". Photo by Marcus Lawett.

5 kommentarer:

Ylva sa...

Helt sant, Ikea är hur bra som helst just nu. Själv är jag där två gånger i veckan :)

agnes szucs sa...

wow, wow! amazing style that doesn't scream it's Ikea.

Anonym sa...

Det försvann en bild, den med lastbilsflaket, varför då? Den var den finaste...

Sara/Little Miss Fix It sa...

Ja det är inte utan att det är extra kul att jobba för IKEA dagar som dessa :)

Lotta Agaton sa...

Ja, hurra för Ikea. Sorry Anonym att bilden försvann men jag hittade nya som passade bättre i färg. Jag kan maila lastbilsbilden till dig om du vill??

Lxx