onsdag 14 oktober 2009

Gervasoni



Den italienska möbeltillverkaren Gervasoni har ett av de showroomen jag brukar tycka att det är roligast att besöka under Möbelmässan i Milano. De har alltid har fin styling och brukar ha färgkodade teman som jag gillar.
De här bilderna är från deras "Grey series" som visades på mässan 2007. Jag tycker fortfarande att det här är lika fint och "rätt" med mix av industrilampor, krulliga, rustika möbler och folklore. Jag blir glad när miljöer håller år efter år, jag tycker inte att inredning ska vara så ombytligt och trendigt utan att det handlar om att hitta en stil som man gillar och behåller men utvecklar lite fram och tillbaka.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!

;)

Mia

Helena/ROOM AND SERVE sa...

Varför tror du att vi omfamnat laminatstolar och vita väggar så hårt? Jag kan sakna variation ibland.